2 ετων μεσημεριανος υπνος
Ιάπωνες ερευνητές επιβεβαιώνουν ότι οι συζητήσεις συναδέλφων που αφορούν την εργασία αποσπούν την προσοχή των εργαζομένων και μάλιστα πολύ περισσότερο απ’ ότι άλλοι θόρυβοι.
Πολλοί άνθρωποι έχουν βρεθεί στη θέση να θέλουν να συγκεντρωθούν στη δουλειά τους και να αποσπάται η προσοχή τους από τη συζήτηση που έχουν οι συνάδελφοι στο διπλανό γραφείο για το νέο πρότζεκτ ή από άλλο συνάδελφο που μιλάει δυνατά στο τηλέφωνο με κάποιον σημαντικό πελάτη.
τα ονοματα one direction
Μια επιστημονική μελέτη από την Ιαπωνία σύμφωνα με τη DW, έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που πολλοί εργαζόμενοι γνωρίζουν μάλλον εδώ και καιρό. Η φασαρία εμποδίζει τη συγκέντρωση και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για συζητήσεις που σχετίζονται με την εργασία. Η ομάδα του Τακαχίρο Ταμεσού από το Πανεπιστήμιο Γιαμαγκούτσι στην Ιαπωνία διεξήγαγε ορισμένα τεστ συγκέντρωσης σε υπολογιστή, εκθέτοντας τους συμμετέχοντες σε ηχογραφημένες συζητήσεις ή σε γενικότερη φασαρία όπως συναντάται για παράδειγμα σε καφέ και εστιατόρια. Οι συμμετέχοντας συγκέντρωναν πολύ χαμηλότερη βαθμολογία όταν άκουγαν πραγματικές συζητήσεις απ' ότι όταν άκουγαν αόριστους θορύβους.
Η έρευνα καταλήγει μεταξύ άλλων στο συμπέρασμα ότι η συζήτηση ενός συναδέλφου για κάτι που σχετίζεται με την εργασία ενοχλεί πολύ περισσότερο απ' ότι ο θόρυβος από την εθνική οδό ακόμη και εάν είναι το ίδιο δυνατά. Έτσι μπορεί η εργασία σε ένα καφέ, όπου πολλοί άνθρωποι συζητούν ταυτόχρονα για διάφορα θέματα, να είναι πιο παραγωγική απ' ό, τι σε ένα χώρο όπου εργάζονται πολλοί άνθρωποι μαζί.
Η ομάδα κατέγραψε τα εγκεφαλικά κύματα των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια του τεστ. Δύο από τους δείκτες που δείχνουν την αντίδραση του εγκεφάλου σε κάποιο ερέθισμα και την επιλεκτική προσοχή των συμμετεχόντων ήταν πολύ χαμηλότεροι όταν άκουγαν παράλληλα συζητήσεις άλλων ανθρώπων. Επιπλέον και το άκουσμα μουσικής είχε παρόμοια δράση.
Πολλοί εργοδότες προσπαθούν να μετατρέψουν τα παλιομοδίτικα μοναχικά γραφεία ή γραφεία για δύο σε μεγάλα γραφεία όπου θα εργάζονται πολλοί μαζί. Στόχος είναι να ενισχυθεί η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ των συναδέλφων. Ωστόσο πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι αυτού του είδους τα γραφεία δεν είναι μάλλον η σωστή λύση.
Στη Δανία από την άλλη εργαζόμενοι σε παρόμοιες συνθήκες ήταν πιο συχνά άρρωστοι, γεγονός που μπορεί να οφείλεται στα αυξημένα επίπεδα άγχους ή στην έκθεση σε ιούς και μικρόβια που εξαπλώνονται γρηγορότερα σε μεγάλα γραφεία.
Πολλοί άνθρωποι που μοιράζονται τον εργασιακό τους χώρο με πολλούς συναδέλφους έχουν αισθανθεί ότι δυσκολεύονται να αποδώσουν.
No comments:
Post a Comment