Συγκεκριμένα, προς πώληση βγαίνει το 5% των μετοχών του ΟΤΕ, το 35% των ΕΛΠΕ και το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος (ΔΑΑ). Δίχως αυτές τις αποκρατικοποιήσεις δεν επιτυγχάνεται ο στόχος για έσοδα πάνω από 2 δισ. ευρώ το 2018.
Το πρώτο βήμα έγινε με την προ ημερών πρόσληψη συμβούλων για τις παραπάνω αποκρατικοποιήσεις, οι οποίοι και θα εισηγηθούν πώς θα επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό έσοδο. Στην περίπτωση του ΟΤΕ προσελήφθησαν ως σύμβουλοι οι Credit Suisse και Τράπεζα Πειραιώς, για τα ΕΛΠΕ οι Εθνική και Goldman Sachs, και για τον ΔΑΑ οι Deutche Bank, Eurobank.
Στον ΟΤΕ, με βάση την τελευταία συμφωνία μετόχων μεταξύ Δημοσίου και Deutsche Telekom, το ΤΑΙΠΕΔ είτε θα καλέσει τους Γερμανούς να αγοράσουν το 5%, είτε για την πώλησή του θα προχωρήσει σε διαγωνισμό. Ακόμη και αν βρεθεί πλειοδότης για το 5%, οι Γερμανοί έχουν δικαίωμα πρώτης άρνησης και αν δώσουν το ίδιο ποσό, περνά σε εκείνους το ποσοστό.
Στην περίπτωση των ΕΛΠΕ, παρ’ ότι η πώληση προβλέπεται στο πρόγραμμα, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι η κυβέρνηση θέλει να απολέσει το 35%, αν και φυσικά τον τελευταίο λόγο έχει η τρόικα. Το κλειδί εδώ βρίσκεται στη στάση που θα τηρήσει ο όμιλος Λάτση, δηλαδή η Paneuropean, η οποία ελέγχει το 45,5% των ΕΛΠΕ, και βάσει της συμφωνίας μετόχων, έχει το δικαίωμα της πρώτης προσφοράς.
89.8 δρομος fm live
βιβλια εαπ διοικηση επιχειρησεων
λεπτή μέση
No comments:
Post a Comment